Oba nástroje jsou jako švýcarský nůž, do kterého můžete postupně přidávat specifické funkce. Jsou všestranné, flexibilní a snadno se používají.
Ohlédli jsme se tedy za inspirativním pohledem na nejoblíbenější produkty společnosti Atlassian, mezi které jednoznačně patří Jira a Confluence. Najdete zde celé období od doby, kdy jsme jako tým Atlassian EEA začali s nástroji Atlassian pracovat a začali jsme našim zákazníkům nabízet profesionální podporu. Motivovala nás všestrannost systémů Jira a Confluence, která nás, upřímně řečeno, stále dokáže překvapit.
K univerzálnosti systémů Jira a Confluence přispíva:
- Konfigurovatelnost – rozsáhlé možnosti přizpůsobení v rámci hotových možností,
- rozšiřitelnost – možnost instalovat různé balíčky funkcí z tržiště Atlassian Marketplace,
- přizpůsobitelnost – možnost vyvíjet vlastní doplňky a funkce,
- Integrovatelnost – možnost integrace s dalšími nástroji Atlassian nebo třetích stran.
Nejvíce vypovídající hodnotou jsou však příklady z praxe a úspěšně realizované projekty. Jaké segmenty a procesy můžete těmito nástroji pokrýt a podpořit?
Procesy a oblasti, které jsme pomohli nastavit pro naše klienty
Change Management a IT Service Management od řízení projektů přes vývoj až po IT Ops. Podívejte se, kde jsme použili Jiru a Confluence, a inspirujte se.
Backoffice a Operations, Day-to-Day aktivity a obchodní procesy
HR, HR procesy
Assets / Facility Management
Knowledge management
Integrace
- Integrace Jira s nástroji od dodavatele Atlassian, např. propojení s Confluence, Bitbucket (řešení Git), Bamboo, Opsgenie + propojení různých instancí Jira.
- Integrace Jira s nástroji třetích stran různého druhu, např. SAP, GitHub, Jenkins, MS Teams/O365 Mailboxes, Redmine atd.
- Integrace JIRA Jira s nástroji BI za účelem vytváření komplexních reportů z dat Jira nebo jejich kombinování s daty z jiných aplikací.
Od jedné funkce k centralizovaným nástrojům
To, že Jira a Conflunece jsou jako švýcarský nůž, potvrzují naše dlouholeté zkušenosti. Klient si nejprve pořídí plochý a křížový šroubovák, pak postupně přidá nůžky, pilku na železo a později i otvírák na pivo.
Pokud klient zjistí, že konkrétní nástroj, který potřebuje, není standardně k dispozici, nechá si ho vyrobit na zakázku a přidá ho do svého nože. Tímto způsobem si klient postupně sestaví multifunkční nástroj – stejně jako Jira a Confluence, které mohou pokrýt celou řadu procesů ve firmě.
Samozřejmě, že s postupem času, kdy je pokryto stále více segmentů, se Jira a Confluence stávají centralizovanými nástroji pro podniková data a pro řízení práce.
Centralizační přístup je efektivní, protože procesy jsou mnohdy vzájemně propojené. Výstup jednoho procesu je často vstupem do jiného. Společný nástroj výrazně zefektivňuje výměnu relevantních informací a spolupráci mezi týmy a odděleními.
Univerzálnost systémů Jira a Confluence také přispívá ke snížení potřeby používat jiná softwarová řešení pro různé oblasti. Mimo jiné tím výrazně ušetříte finance, protože potřebujete méně licencí pro jiné aplikace.
- Používáte ve své firmě Jira nebo Confluence a inspiroval vás článek k doplnění dalšího procesu do vašeho nástroje?
- Máte zajímavý nebo neobvyklý proces, který byste rádi do Jira nebo Confluence dostali, ale nevíte, kde začít?
- Zaujaly vás rozsáhlé možnosti a uvažujete o pořízení těchto nástrojů?
Neváhejte nás kontaktovat.
Naše řešení od Atlassian